Vanliga frågor om våra tjänster
Har du frågor? Här hittar du svaren – om våra tjänster, våra produkter och att beställa hos Glasoflaskor.
Frågor om butiken och våra produkter
Glasoflaskor är din pålitliga partner om du:
- letar efter högkvalitativa förpackningslösningar för mat och kosmetika,
- litar på 20 års marknadserfarenhet,
- behöver ett brett utbud av funktionella och estetiska produkter,
- vill konfigurera flaskor och glas individuellt,
- värdesätter attraktiva mängdrabatter, och
- vill ha personlig rådgivning från experter.
Sökfunktionen i Glasoflaskors onlinebutik är intuitiv: Klicka på sökfältet högst upp på webbplatsen och skriv in önskad produkt eller ämne. De relevanta resultaten visas direkt – välj mellan produkter, kategorier, guider och recept.
Du hittar artikelnumret på produktsidan i onlinebutiken, under produktnamnet.
I vår onlinebutik kan nästan alla produkter konfigureras individuellt. På produktsidorna för flaskor och glas hittar du en konfigurator som föreslår passande lock. Du väljer vilket lock som bäst uppfyller dina behov. Klicka på det önskade locket för att lägga det i varukorgen tillsammans med produkten.
Vi uppskattar ärliga recensioner av våra produkter och vår service. Det hjälper oss att bättre förstå dina behov och kontinuerligt förbättra våra tjänster. För att göra våra kunders erfarenheter transparenta använder vi trovärdighetsmärkningar som Trusted Shops.
Frågor om beställningar
Du kan beställa via vår onlinebutik. Den ger dig en översikt över vårt kompletta sortiment och många konfigurationsalternativ. Tack vare olika kategorier och den praktiska sökfunktionen hittar du snabbt och enkelt passande glas, flaskor och tillbehörsartiklar.
Har du frågor om våra produkter, specialönskemål eller tillgänglighet för större kvantiteter, vänligen kontakta vår kundservice.
I vår onlinebutik presenterar vi alla produkter i vårt sortiment. Du hittar önskade artiklar antingen via de olika kategorierna och filtreringsalternativen eller via sökfältet högst upp på varje sida.
Klicka på produktbilden för att komma till produktsidan. Där hittar du mer information om artikeln, såsom mått, form och möjlighet till tryck. De flesta produkter kan också konfigureras individuellt här: olika volymer, färger, lockvarianter och tillbehör finns att välja mellan. Dessutom visas mängdrabatter om du vill beställa större kvantiteter.
När du har konfigurerat dina produkter lägger du dem i önskad mängd i varukorgen. Sedan kan du antingen granska din varukorg med de konfigurerade produkterna eller gå direkt till kassan.
Vid betalning har du tre alternativ:
- Logga in med ditt befintliga kundkonto.
- Skapa ett nytt kundkonto.
- Beställ som gäst.
I kassan kan du anpassa din faktura- och leveransadress samt välja olika betalnings- och leveransalternativ. Du får också en översikt över dina valda produkter innan du bekräftar beställningen. Resten sköts av vårt team i samarbete med våra fraktpartners.
Har du en rabattkod till vår onlinebutik kan du enkelt lösa in den vid beställningen: Lägg dina önskade produkter i varukorgen och klicka på "Visa varukorgen". Där ser du knappen "Lägg till kupong". Klicka på knappen, ange din rabattkod och klicka på "Ansök". Rabattkoden aktiveras när beställningen är slutförd.
Som konsument har du rätt att ångra din beställning inom 14 dagar. Undantag gäller för individualiserade produkter som tryck. Observera att du vid en retur själv står för returkostnaderna.
Företagskunder har ingen lagstadgad ångerrätt.
Här hittar du mer information om ångerrätt.
Om kvaliteten på de levererade varorna inte motsvarar dina förväntningar kan du reklamera dem när som helst. Vid eventuella transportskador är vår kundservice också tillgänglig för att hitta en lösning.
Returfraktens kostnad beror på mängden och omfattningen av artiklarna. Generellt gäller att returer med post eller paketleverantör är billigare än returer med spedition. För mer information om exakta villkor, kontakta vår kundservice.
Frågor om kundkontot
Om du beställer för första gången i vår onlinebutik, vänligen skapa ett nytt kundkonto. Du behöver ange ditt för- och efternamn, din e-postadress och din postadress. Du skapar även ett personligt lösenord vid registreringen. Efter registreringen får du en bekräftelse på ditt kundkonto via e-post.
Är du redan kund? Logga då in på ditt kundkonto med din registrerade e-postadress och ditt lösenord.
I ditt kundkonto kan du ändra dina uppgifter individuellt. Utöver personliga uppgifter som tilltal, för- och efternamn, födelsedatum och adress kan du även ändra din e-postadress och ditt lösenord i din personliga profil. Dina föredragna betalningssätt och din status som privat- eller företagskund kan också anpassas i kundkontot.
Om du har glömt ditt lösenord kan du återställa det via inloggningssidan till kundportalen. På vänster sida hittar du inloggningsalternativet för kunder. Klicka på länken "Jag har glömt mitt lösenord" bredvid "Logga in"-knappen. Ange din registrerade e-postadress och klicka på "Skicka e-post".
Du kommer att få ett e-postmeddelande för att återställa lösenordet. Klicka på länken i meddelandet och skapa ett nytt lösenord. Därefter kan du använda ditt kundkonto som vanligt.
Frågor om kundservice
Många uppgifter om våra produkter hittar du direkt på produktsidorna i vår onlinebutik. Klicka på den valda produkten i översikten för att få mer information om storlek, form, volym, färg och passande tillbehör.
Om du behöver ytterligare information som överensstämmelseintyg eller tekniska ritningar, vänligen kontakta vår kundservice. Vårt team tar också emot förfrågningar om produkttillgänglighet eller anpassningar. Tillsammans hittar vi den bästa lösningen för ditt ärende.
Du kan alltid nå vår kundservice via e-post på [email protected] eller via vårt kontaktformulär. Vill du diskutera ditt ärende personligen med en kundservicemedarbetare? Ring oss måndag till torsdag mellan kl. 9:00 och 16:00 eller fredag mellan kl. 9:00 och 14:00 på +49 2623 6061855.
Frågor från företagskunder
Ja, både privat- och företagskunder kan beställa i vår onlinebutik. Din fördel som företagskund: När du är inloggad på ditt kundkonto visas våra nettopriser.
Ja, du kan registrera dig som företagskund i vår onlinebutik. Vid registreringen i vår kundportal väljer du helt enkelt alternativet "Företag". För att verifiera din registrering behöver vi ditt namn, adress, företagsnamn och momsregistreringsnummer.
- Över 2 500 produkter för alla behov
- Individuell konfiguration med många olika flask- och lockalternativ
- Korta leveranstider och expressalternativ – i hela Europa
- Möjlighet till tryck – från endast 50 stycken
- Neutral fraktförpackning och pallleveranser
- Flexibla kvantitetsalternativ: Mängdrabatter upp till 40 %
- Personlig rådgivning från experter
Nej, som företagskund kan du beställa från ett enda styck i vår onlinebutik.
Hittar du inte vad du söker i vår onlinebutik gällande urval, konfiguration eller mängdrabatter, vänligen kontakta vår kundservice. De skapar ett individuellt erbjudande för dig.
I vår onlinebutik erbjuder vi attraktiva mängdrabatter med upp till 40 % rabatt jämfört med styckpris.
Vill du själv säkerställa kvaliteten eller lämpligheten av våra produkter för dina behov kan du beställa prover. Meddela oss de önskade artikelnumren via vårt kontaktformulär för att beställa passande prover.